Annemiek als SprankelSpel’er’

Aangenaam. Annemiek is mijn naam. Als 
#SprankelSpel’er’ onderneem ik activiteiten en creëer ik ervaringen:

* waarvan mensen helderheid, verfrissing, positieve energie en sprankelogen en sprankelharten ‘krijgen;
* waardoor ze hun blik verbreden & verdiepen;
* waardoor ze in beweging komen;
* waardoor ze creëren waar ze van houden;

Heb jij een droom, wil je die waarmaken, maar weet je niet goed hoe? Dan kijk en denk ik graag met je mee.

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams.
                                                                                             – Eleanor Roosevelt

Mijn bedrijf heet SprankelSpel, omdat ik met behulp van speelse oefeningen, speelse uitdagingen en ook enkele bordspellen mensen wil helpen om de Sprankel in hun ogen te herontdekken. ‘Play’ wordt in de positieve psychologie gezien als een heel waardevol middel om verandering te creëeren. Ook in mijn ervaring als studenttalentcoach op het HBO zette ik vaak spellen in. Spellen die ik nu inzet zijn bijvoorbeeld spellen over Talenten, over Kernwaliteiten, over Omdenken en over Transformatie. Ook heb ik Het SprankelSpel ontwikkeld. Momenteel is dat nog in Try Out fase, op termijn wordt het ook online aangeboden.

Als je niet van ‘spelen’ houdt, kun je ook gewoon met me in gesprek. Maar wat let je om het eens te proberen?

Als #SprankelSpeler help ik je met ’n frisse blik op jouw situatie, met heldere inzichten, met toffe, rakende teksten en met innovatieve beelden. Het enige wat ik doe is de sprankel, die al in jouw kern aanwezig is, zichtbaar te maken. Ik help je om die af te stoffen, te laten vonken of te ‘herontdekken’…

Op het snijvlak van creativiteit, verwondering, innovatie en technologie voel ik mij het beste thuis. Ik zet alle instrumenten die ik in huis heb in, om positieve beweging bij jou te faciliteren. Je kunt me inzetten als diep luisteraar, sprankelversneller, dialoogbegeleider, beweegfacilitator, tekstadviseur & beeldmaker.

Het heeft mijn voorkeur om diepgang met de lichtheid en speelsheid van ‘spel’ en hartelijke, oprechte aandacht te combineren. Het liefst faciliteer ik bij ’t vergroten van je helderheid over wat jij nodig hebt om weer met sprankelogen en een sprankelend hart de wereld in te stappen en datgene te doen waarbij je ogen blijven stralen. Samen gaan we aan de slag om licht te werpen op zaken die voor jou nog troebel zijn, of ‘onder ’t stof’ zitten.

Met onderstaande punten help ik om beweging, creatieve oplossingen, innovatie of een stroomversnelling te creëren… in gesprek, in dialoog, in stilte, met spel, tekst of beeld… Dit is een voor iedere klant verschillende combinatie.

  • de rust van stilte & natuur;
  • oprecht en met échte aandacht luisteren;
  • mijn aangeboren enthousiasme;
  • en -soms confronterende- directheid en zwartkijktalent ;-).
How is your heart? #Goodheartsareeverywhere

DOEL
#SprankelSpel-acties geven je verdieping, verfrissing en verheldering. Zo krijg jij handvatten om naar jouw doel(en) te bewegen.

DAGEN
Op woensdag, donderdag, of – na overleg – in het weekend ben ik beschikbaar voor je.

Daarnaast werk ik 3 dagen als (Beleids)adviseur Onderwijsontwikkeling & Innovatie/ICT bij het Domein Creative Business van Hogeschool Inholland.

AANBOD

  • SprankelSpel helpt je om met een rijkere blik te kijken naar jouw toekomst. Zie Verfrissen & Verwonderen.
  • SprankelSpel Workshops, zie Verwonderen.
  • SprankelSpel Teksten, zie Verdiepen.
  • Dialoogbegeleiding in gemeentes, bedrijven of organisaties, zie Verbinden.
  • Sprankelbeelden (zie Verbeelden): ik verwonder mij graag over kinderen en mensen in hun eigenheid, met sprankelogen; landschappen & wolkenluchten waar ogen van gaan sprankelen (zie voorpagina, scroll vooral ook naar beneden) en concerten waar de energie van het podium spat…
    Heb jij een nieuw beeld nodig…? Zie Contact.

SPRANKELBUS
Vanaf juli 2018 kan ik voor gesprekken de SprankelBus/SparkleCamper inzetten. Dit is een originele Volkswagen T4, waarin ook ruimte is om even uit te rusten, of een kopje koffie te zetten, ergens op een plek in de natuur.

Je kunt me dan een dagdeel (minimaal 2 uur) of dag boeken om samen op stap te gaan, naar de plek waar jij je goed voelt (in fysieke én overdrachtelijke zin).


WAT BRENG IK MEE?
Mijn opleiding/ ervaring als universitair en hogeschooldocent/trainer/creatief adviseur/coach/verfrisser (zie ook LinkedIn)

  • 2018: Als creatief digi-adviseur en ontwikkelaar werk ik mee in het projectteam Creative Growth Initiative van Domein Creative Business van Hogeschool Inholland. We ontwerpen nieuw en spannend keuzeonderwijs voor 3e- en 4ejaars studenten die vanuit grote nieuwsgierigheid en innovatiedrang complexe problemen (‘wicked problems’) bij externe opdrachtgevers gaan oppakken.
  • Momenteel volg ik de 2-jarige post-HBO opleiding tot Beeldcoach bij Inholland Academy. Mijn opleider is Joyce Scheltens. Beeldcoaching is een verdiepende vorm van School Video Interactie Begeleiding/SVIB. In 2019 hoop ik mijn certificering te behalen. In deze opleiding valt mijn interesse voor (ver)beeld(ing), coachen, beweging en dialoog faciliteren mooi samen :-).
  • mei 2017: Op verzoek van m’n oud Inholland Honours coachcollega Marlies gaf ik de Workshop Thinking out of the Box in Product Innovation voor het Honours programma van het Domein Techniek, Ontwerpen en Informatica van hogeschool Inholland (Engelstalig). De evaluatie door de studenten vind je hier.
  • 2017:  De 3-daagse training ‘Werken met Appreciative Inquiry‘, die ik volgde bij Wick van der Vaart van het Instituut voor Interventiekunde in Amsterdam, verdiepte mijn kennis over dialoog, veranderprocessen en Appreciative Inquiry.
  • 2016:  De 2-daagse KaosPilot Masterclass The Art & Craft of Designing & Facilitating Learning Spaces heb ik als een zeer verfrissende training voor Educational Change Makers ervaren. Ik voelde ik me er als een vis in het water. Voor mij zijn ‘learning spaces’ echter niet alleen binnen scholen, juist ook daarbuiten. Daarom zet ik wat ik daar heb geleerd ook buiten mijn hogeschoolwerk in.
  • 2008-2017:  Tien jaar lang bezocht ik het Permanent Beta Festival, het enige ‘open source’-festival in NL (geïnitieerd door Martijn Aslander en tot 2013 bekend onder de naam Natural Networking Festival). Dit festival verrijkte me ieder jaar weer, omdat co-creatie, leren & spelen daar hoog in het vaandel staan.
  • 2015:  Deelname aan de Zwitserlandreis voor persoonlijke ontwikkeling, onder begeleiding van Raymond Witvoet en Olga Plokhooij, Wisdom Travellers.
  • 2014-2015 Klussen (samen met handige klusman) in m’n eigen huis… Dat leerde me bijvoorbeeld, dat je, om ‘uit je hoofd te komen’ niet alleen dansen of sporten werkt. Juist ook werken met je handen en iets opknappen of creëren geeft voldoening, ontspanning en ieuwe ondernemingslust.
  • 2008-2014 Trainer voor dialoogtrainingen van dialoogbegeleiders in Leiden en Gemeente Leiderdorp.
  • 2012/2014:  Nia-lessen in Leiden.
  • 2012:  Certificaat Teamcoaching via Inholland Academy, begeleid door Melusine Koning.
  • 2011:  Gecertificieerd Nia-docent, White Belt, opgeleid door Britta von Tagen in Burntisland, Schotland.
  • 2009-2013:  Talentcoach van talentvolle studenten in het hogeschoolbrede Inholland Honours traject.
  • 2008: Opgeleid tot Stadscoördinator en Dialoogbegeleider door Nederland in Dialoog; Als stadscoördinator heb ik tot en met 2016 jaarlijks trainingen aan dialoogbegeleiders in Leiden en Leiderdorp gegeven en ook zelf dialoogtafels begeleid, onder meer bij de Gemeente Leiderdorp, voor reacties van deelnemers, zie je hier.
  • 2008:  Positief examen coach/counselor bij de Academie voor Coaching & Counseling in Den Haag.
  • 2006:  Workshop “Nonviolent Communication” (Geweldloze Communicatie), door Marshall B. Rosenberg in Rotterdam (29 nov/1 dec)
  • 2002-heden: Mijn werk in de onderwijsomgeving van Hogeschool Inholland:
    • 2008- heden als Adviseur Onderwijs & ICT (momenteel 3 dagen per week).
    • 2009-2013 Talentcoach van Inholland Honours studenten
    • 2002-2008 HBO-docent Communicatieve Vaardigheden:  Ik doceerde presentatietechnieken, conflicthantering, informatievaardigheden, studieloopbaanbegeleiding, tutor) en Blackboardcoördinator.
  • 2000-2006: Basis (2000-2003) +verdieping (2003-2006): Gestalt-training
  • 2000-2002: Universitair docent (3x part time vervanging van Professor Adriaan van der Weel, die met sabbatical en in het buitenland was) The Publishing Project, Universiteit Leiden, Engelse Taal- en Letterkunde